Har funderat...

Jag och Amanda har funderat på att göra en till blogg med bara saker vi har bakat och som vi vill baka m.m.
Men vi har ju kvar denna blogg så vi har två bloggishar;)
Vad tycker ni, mina käraste läsare?
Nu ska jag kolla upp lite recept som jag vill baka:D
Puss<333
Här är ett recept på en sockerkaka som verkar god, eller vad tycker ni???;)
  
SOCKERKAKA
En vanlig god klassisk sockerkaka som är enkel att göra! Väl beprövat recept som jag gjort många gånger.

Tid: 1 timme
1 sockerkaka, ca 10-15 bitar

Ingredienser:

 Laktosfritt -Ta laktosfritt smör.
 Utrustning du behöver:

Gör så här:

Smörj och bröa en hålform, lite större än 1,5 liter. Sätt ugnen på 175°C.

Vispa ägg och socker vitt och pösigt med elvisp.

Tillsätt vaniljsocker och bakpulver. Vispa ihop med elvisp.

Tillsätt vetemjölet och kör försiktigt med elvispen.

Smält smöret, häll i vatten och låt koka upp. Häll sedan det i smeten och vispa till en jämn smet. Så fort smeten är jämn så häll smeten i formen och ställ direkt in den i ugnen. Det är viktigt att man är snabb eftersom värmen gör att bakpulvrets effekt startas.

Grädda i nedre delen av ugnen i 175°C, ca 45 minuter.

Låt kakan svalna i formen en liten stund. Stjälp sedan upp den. Låt kakan kallna under formen.


Mumsig!!


Kommentarer
Postat av: Sofia

Wazzuuup vanlig sockerkaka

2012-02-26 @ 19:13:23
Postat av: länknisse

http://helenaoamanda.blogg.se/2012/february/har-funderat.html#comment

2012-02-26 @ 19:14:08
Postat av: thitti

det skulle va ruuuuligt! :D <33333

2012-02-26 @ 20:38:49
URL: http://thittibandstigen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0